דילוג לתוכן

בעיות ופתרונות Payments לנוודים דיגיטליים

עסקים גלובאליים מחוץ לישראל, ובמיוחד נוודים דיגיטליים שניתקו תושבות וסגרו את תיקי מס הכנסה ומע"מ בישראל, נתקלים בבעיות Payments רבות כאשר הם מנסים למכור שירותים ומוצרים דיגיטליים לקהל יעד ישראל.

אחת הדרכים הפופולריות והזמינות לסליקת כרטיסי אשראי ישראליים על-ידי עסקים וחברות מחוץ לישראל, היא באמצעות חברות סליקה בינלאומיות כמו Stipe, ו- PayPal. עם זאת, חברות אלו גובות עמלות גבוהות (סליקה והמרת שער חליפין), מציעות מספר תשלומים מצומצם מאוד לעסקאות, תופסות מסגרת אשראי ללקוחות, ואינן מאפשרות ניכיון תשלומים, עסקאות קרדיט, או מימון עסקאות.

התקשרות מול חברות סליקה ישראליות מקומיות אינה אפשרית לעסקים וחברות זרות, וזאת בשל הדרישה להירשם כעסק / חברת ישראלית – מה שהיה אם כן מביא לסיכול מוחלט של ניתוק התושבות, ומבטל את המטרה העיקרית של הגירה אל מחוץ לישראל – חיסכון במס הכנסה.

בנוסף, לקוחות קצה ישראליים מתקשים לבצע העברות בנקאיות לחשבונות בנקים מחוץ לישראל, וזאת בשל היעדר ידע בביצוע העברות, התעסקות עם מספרי IBAN, ו- SWIFT שאינם מוכרים ללקוח הפשוט, רגולציה קפדנית של הבנקים, התמודדות מול ניכוי מס במקור, פחד, חשש והתלבטות וכו'.

בנוסף, בהתאם לעמדת רשויות המס בישראל כפי שזו מתבטאת בחוזר מס הכנסה מס' 4/2016 – בנושא פעילות תאגידים זרים בישראל באמצעות האינטרנט, כאשר תאגיד / עסק זר מוכר מוצרים ושירותים דיגיטליים ללקוחות ישראליים באמצעות האינטרנט, בהתקיים קריטריונים מסויימים, הוא חושף את עצמו לרישום ותשלום מס הכנסה ומע"מ בישראל.

חברת ג.מ.א. פתרונות ייעוץ מתקדמים בע"מ פיתחה מודל ייחודי לשיווק והפצה של שירותים ומוצרים דיגיטליים, ולניהול מכירות ללקוחות קצה ישראליים באמצעות מערכת CRM, אשר בין היתר נותן מענה יעיל ופשוט לבעיות Payments וכן, לחשיפה לדרישות ציות בישראל.

 

למי מתאים המודל?

המודל שאנו מציעים מתאים בעיקר לעסקים גלובאליים, נוודים דיגיטליים וכאלו שניתקו תושבות במס הכנסה וביטוח לאומי, שמוכרים מוצרים ושירותים דיגיטליים ללקוחות קצה ישראליים.

בדרך כלל, בעיות ה- Payments ניכרות יותר כאשר עסקים אלו מבקשים לאפשר ללקוחות הקצה שלהם עסקאות בתשלומים למוצרים ושירותים שעולים באופן יחסי יקר (מהנסיון שלנו, החל מ-1,000 ש"ח לעסקה).

 

דוגמאות:

 

שתפו:

אולי יעניין אותך גם..